Att börja skolan.. igen

Det är så spännande: mäniskorna, lärarna, husen, schemat, maten (till och med) så dagarna går så fort. Trots att jag och Matilda började dagen tidigt med att gå upp och gå halv sju i morse känns det som om det direkt blev kväll (och det beror INTE på ljuset.. än). Det är så intensivt och nytt. Vi hade vår första lektion idag, den gick ut på att lyssna på en gammal elev som gick här förra året som nu ska flytta till Sthlm och praktisera hos en designer och på en modetidning... så kan det gå. Men vi skulle också rita av varandra, det gick ju bra typ. Jag kan ju säga att jag och Alicia hade väl roligast men fick också de minst seriösa bilderna, får skärpa mig i morgon. När man flyttar till ett nytt ställe och inte har med sig alla sina kära ägodelar (med undantag för Matilda), för att man inte får så blir det ju så att ett stort rum blir ännu större. Så när vi (vårt enorma gäng som består av modeister, artister, journalister och turismer) skulle gå till Erikshjälpen skyndade jag och Linn på för att komma först, vi kom också ut sist. Men, en matta, ett skärp och ett ölglas (avsedd till té) rikare kunde vi nöjt gå till nästa stopp. Det har verkligen varit en bra shoppingdag idag!

Efter vårt äventyr med bara de "närmsta" var det dags för skolaktivitet som innebar att gå till Vikbron och grilla. Det skulle väl vara för alla 55 - 60 stycken som går på skolan men jag tror väl bara hälften hängde på. Det var en grymt härlig promenad och jag insåg att min nya passion är vandring.. får väl se hur länge det håller i sig.





Jag kan inte sluta säga hur vackert det är här!

Efter lite grillad korv och mys på bryggan började folket dra sig tillbaka, alla utom vi. Vårt lilla mjukiscrew satt kvar och njöööt av livet. Men när det bara var vi kvar kom också alla myggen till oss och efter att både trollsländan och malen kom på besök flydde vi. Men endast till Vikbron, om vi nu skulle gå dit för att se den måste vi väl ändå GÅ på den, sagt och gjort.



Eller nått i den stilen. En del av vårt stora gäng.

Vi gick i rekordfart hem, eller rättare sagt jag, Maja och Hanna gick i rekordfart. De andra kom långt efter och vi var grymt nöjda med vår "seger"... för allt är alltid en tävling.

Kommentarer
Postat av: mamma

mysigt. jag avundas dig!

2009-08-26 @ 13:49:33
Postat av: Maja

du är en terminator när det kommer till vandring, nig får du inte med igen ;)

2009-08-26 @ 18:06:33
URL: http://majalinnea.wordpress.com
Postat av: Julia

Du anar inte hur skönt det är att läsa om hur bra du har det! Jag blir svartsjuk på naturen, du får frossa i den så att du blir trött på den tills du ska tillbaka till gråa skåne (fast det kanske du aldrig ska?!:O you never know...). Puss!

2009-08-27 @ 19:50:26
URL: http://keradagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0