Underbara underbara dag!

Idag har det varit magiskt. Jag vaknade väl vid tio någon gång och vid tolv bestämde jag mig för att gå ut. Igenom fönstret skymtade man en härlig höstdag som jag verkligen inte ville gå miste om.



Min vy ut ifrån mitt fönster.


Så jag begav mig ut med min kamera och var bestämd på att vara ute ett tag, minst fyra timmar var planen. Så jag började gå mot Vikbron, som är den vanligaste riktningen kan jag väl tänka mig men det är också den trevligaste rundan som jag vet än så länge. På väg dit så passerade jag kyrkan, den är så himla vacker tycker jag och den ger ett fridfullt intryck.




Det är så annorlunda jämnfört med hemma, klockan är omkring tolv och frosten sitter fortfarande kvar.

Det är helt obeskrivligt vackert, det är vindstilla och knäpptyst.






Detta passerar man varje gång man är på väg till Vikbron.


Bron


Efter bron svänger man åt höger om man kommer in på en fötrollande liten stig, med lövverk i alla hösten klara färger röd, orange, gult och grönt. Det är en sån färgkombination att man blir stumm. På vägen fanns det massa vattenpölar som förfrusigt och barnet innom mig tog över.




Det var längesen jag kände mig så besfriad. Det fanns ingen runt omkring mig som kunde säga åt mig att jag  var för gammal eller att jag förstörde. Det var så himla skönt... och barnsligt. Sen är det ju så att forsen är helt underbar, det ljudet är magiskt och det kvittar hur många foton man tar man kan aldrig fånga det! så jag filmade..

 

Hoppas att ni förstår att det här med videos är min nya grej (bara för att jag är så tidigt)..

På vägen finns det också en lite strand, och det var riktigt spexig idag. För i sanden hände något jag inte sett förut. Sandkornen satt uppe på små istappar.

 

 

Någon som kan förklara?

 

Finaste utsikten kan jag väl tycka!

 

Mitt i alla nertrampade rödbruna löv hittade jag denna lilla blomman, smörblommor nu.. är det tänkt så?

 

När jag kommit till min återvändsgränd känns det alltid lika tråkigt att gå tillbaka, det är så härligt att vara ute och andas frisk luft och känns lite på naturen. Men jag kände samtidigt att mina ben ändåå fått gått en stund och när jag kom fram hem visade det sig att jag ändå varit ute i 3 timmar. Så godkänt blev det.

Med mat i magen och efter lite vila så känner jag mig lite mör. Så det ska bli skönt att krypa i myskläderna och umgås med familjen framför tvn.


Kommentarer
Postat av: SOfi

2009-10-11 @ 21:55:24
Postat av: Maja

fina bilder ;) o du är rolig med dina videor. men vilken återvändsgränd pratar du om? man kan ju gå runt hela vägen, tillbaka på andra sidan forsen :)

2009-10-13 @ 12:11:19
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0