What a night!

Igår åkte vi till himmelriktet i Gnarp! Hur otroigt det än låter är det sant, ett besök på
Wahlmans linne




Himmelriket


Innan vi for samlades vi i sysalen och letade frenestiskt i olika modemagasiner för att samla på med ytterliggare inspiration för att få ut det mesta av allt, men tillslut bar det av. De flesta åkte i den lilla bussen medan vi andra åkte med Jenny och hennes supersöta son Aron.




På väg mot nya äventyr!


Men sen kom vi fram, och OJ!! Det var helt underbart, det fanns så mycket så man visste inte vart man skulle börja. Precis som det ska vara. Så där irrade tolv virriga tjejer omkring och visste varken ut eller in. Ljudnivån gick i vågor och det blev en aning hysteriskt över hurvida man skulle hitta något, hur mycket man skulle ha och hur mycket tyget kostade metervis. Men det var så himla kul!




Detta är bara en liten del av utbudet..


Det kändes som om man kunnat vara där en hel dag men problemet var bara att då ökade kr/timmen ganska mycket. På ca 4 timmar gjorde jag av med 700 kr.. och inte nog med hade jag köpt tyg dagen innan så notan hamnade väl på 850 kr tillslut. Men det är värt vart enda öre!




Här kan ni skymta det jag köpte. Det röda spetstyget ska bli en kroppsnära klänning med svart grund och stora fickor, det "leopard"-mönstade tyget ska bli en klänning i ungefär samma stuk som min zebreklänning (om ni kommer ihåg vilken den är), det Burberry-inspirerade tyget ska bli till nästa projekt; en midjekort kavaj, det mörkblå/marinblå tyget ska bli en Fannytröja med en krage i blåbärstyg.


Det var en lycklig samling tjejer som åkte hem den dagen, fulla av insiration, motivation och hjärnor som snurrade. Inte nog med att vår utflykt var lyckad så var vädret heeelt underbart!




Jag älskar att bo nära vatten!




Hösten går en helt ny dimension här uppe.. det finns så mycket träd!




Och självklart var coolaste Fanny där som schtekte som aldrig förr i den sista höstsolen.


Sen när jag kom hem så hade jag bara en sak i huvudet: jag ska sy! Och det gjorde jag, banne mig. Jag började sy halv fyra ungefär och slutade inte förrän kvart i två. Under den tiden gjorde jag en Fannytröja, vilket innebär en supersnygg hoodie med en gigantisk krage som man också kan ha som huva. Detaljer på den får ni senare för då ska Linn fota! En mycket intensiv dag med ett intensivt avslut. Tack Veronica för det natten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0