Dommedagen

Idag får jag reda på hur mycket jag ska behöva betala för kameran jag tappade i golvet.. jag förståår inte varför jag alltid ska ha sån otur när det kommer till kameror, inget annat slår jag itu.

Idag fick jag äntligen tecken ifrån ELLE som jag beställde för tre veckor sen, fyra fina nagelack hamnade i brevlådan. Synd bara att sommaren färger inte är lika aktuella längre.. här uppe är det höst (en mycket vacker höst)



Ljusrosa, babyrosa, corall och chockrosa

Jag fick världens kuligaste nyheter från min syster. Hon har på senaste tiden sagt att det varit svårt för henne att hitta sin stil så nu hörde hon av sig och bad mig hjälpa henne! Så himla glad jag blev, så nu ska jag skissa upp 7 olika outfittes som vi ska kolla på tillsammans, sen så ska vi åka till Sthlm och shoppa! Oh jag blev verkligen så himla glad, nu har jag verkligen något kul att syssla med när/om jag längtar hem (och annars också såklart).

Något annat kul är att jag faktiskt är klar med mina armvärnare men KAN inte lägga upp någon bild och visa mästerverken, jag får sno någons kamera och fixtrixa. Men de blev fina och vääldigt sköna, så nu gör jag ett par till! Efter det ska jag göra ännu ett par men lite annorlunda, och sen ska jag lära mig sticka flätor och med pärlor. Det är verkligen jättekul! =D Tillslut ska jag kunna sticka min kroppsdräckt!

Vi har haft materiallära idag, det är egentligen väldigt intressant men samtidigt såå samma sak. Vår sysal blir syrefattigt direkt så efter en timme är vi höga på klodioxid och sitter mest bara och skrattar. Tack för Åsa som inte blir arg. Dessutom råkade jag rapa jättehögt! Jag fattar inte grejen, jag hinner inte stänga munnen innan världens kanon kommer ur munnen, sån är jag. Annars när vi inte har något att göra så har vi stickorgie, vi blir bara fler och fler som går runt med nystan i väskan eller under armen.. det är så hiimla folkhögskolekänsla på den. De nya färgerna på mina armvärmare är vitt och lila, precis samma lila som på min halsduk som jag fick av farmor, som jag sedan både hittat ett flätat pannband och rosettörhängen till (alla i exakt samma lila, så himla matchigt!) så nu saknas bara det här.

Vi har så himla skönt schema här, vår längsta dag är till 15.40 annars slutar vi vid 13.50 förutom på fredagar du vi slutar 11.30. Fast, hade jag fått bestämma skulle jag nog vilja sluta 15.40 varje dag. Man får nog ut ännu mer då, men man kan inte få allt.

Igår var jag, Lunn (journalist-Linn) och Alicia ute och gick i två timmar och nästan 1 mil, vi gick över Vikbron och fortsatte längs med Torpssjön tills vi kom till nästa bro som tog oss över igen, visste inte ens att det fanns.. Men det var så fantastiskt vackert, man blev alldeles mållös. Vi stod på varje nytt ställe säkert i 10-20 min och bara andades och lyssnade.



Det ljudet är det vackraste för öronen

Lunn försökte också jobba med sina perspektiv under varndringen som gick, en del gick väl bra andra var väl lite svårare. Fast jag tycker hon är duktig.. och väldigt söt! Hon tog bild på både mig och Alicia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0