Inte som man tänkt sig

I fredags gick jag och la mig tidigt, elle ja jag försökte gå och lägga mig tidigt men på ågot sätt är det mycket svårare än vad man tror. Det blev massa musiklyssnande på "Jag hade en gång en båt" med Cornelis och Ann-Louise Hanson, så himla bra!! Sånna minnen hemifrån när jag hör den, det blev också lite brevskrivande som jag ska skicka iväg i morgon, väldgit skönt att skriva av sig.

Men i allafall blev det uppstigning kl 05.15 på lördagsmorgonen och trots det blev det stressigt tills vi skulle träffa jägarna. Med skolans bil raceade vi och kom fram i perfekt timing. Sen skulle vi delas ut till de olika gubbarna och jag blev sist, så jag hängde med en gubbe som visade sig inte alls förstå skånska med kunde inte heller höra, så efter fjärde gången jag frågat efter Stigs mobilnummer och fått till svar - Fryser du? Vill du gå till bilen? gav jag upp. Men jag gick faktiskt till bilen sen. Vi hade var sin stol vi satt på och jag bokstavligen satt upp och sov så kul hade jag! Efter 4 timmar bröt vi och samlades igen och planerade för pass två, jag bytte gubbe till Stig (vår rektor) och vilken hit det blev! Hahaha han är en kul kille. Så tillskillnad från förra passet var det här mycket roligare och jag fick beröm för min ansvarshet (typ) och min vänliga ton till lärare och mattanter, jag är nog en favvis! När vi sen kom hem blev det Gossip med Alicia i min säng och det var grymt mysigt! Men tillslut somnade man och försökte ta igen de där förlorade timmarna från morgonen.

Planen för kvällen var att åka in till Sundsvall, och trots att jag var gryyymt opepp så efter lite övertalning av tjejerna var man på g igen! Länge sen man gjort sig ordning så mycket som igår.. finns ingen anledning att göra det oftare här hehe. Men sagt och gjort var vi många som åkte in. När vi kom fram hamnade vi på ett fett ställe, trodde vi. Det visade sig dock att medelåldern var på 30+ där alla var dräggfulla. Rätt trist må jag säga. Sen hände det lite olika saker och det kom tårar från olika håll. Men vad gör man inte för sina vänner, man peppar upp dem och sen dansar man skiten ur alla! Hade så himla kul i slutet av kvällen när man insett att man är för pank för att handla nått att dricka och för feg för att ragga. Efter klockan tre när klubben stängde var det Max på menun, sen var bara frågan hur vi skulle komma hem. Det bev taxi för 1500 kr, tur att vi var åtta som delade. Men jag ska säga att jag är nog inte så sugen på att dra ut nästa helg, eller helgen efter det.. Känns inte som alkohol och Ålsta Folkhögskola inte går så bra ihop..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0