Jag ska bli jägare!

Vår rektor här på skola, Stig är jakttokig och för någon veckan sen annonserade han om en jägarexamen som han tänkte hålla i och direkt blev de 10 platserna upptagna. Jag ville så himla gärna vara med! Kanske inte i första hand på grund av att man ska sjkuta djur utan mer för att man får lära sig mycket om djur och natur. Så idag började kursen och jag fick inte vara med, trodde jag! För Jonas frågade mig 2 min innan lektionen började om jag ville ha hans plats och JAAA blev mitt svar. Så en lycklig Johanna kutade till den 3 h långa lektionen. Men herreguuud vad snabbt det gick! Det var jättekul och snart kan jag allt om älgen. Så himla kul att börja med det djuret eftersom man träffat på en och annan älgkalv som sugit på ens tumme. Vi har fått 7 böcker som vi ska läsa i och 6 av dem är referensböcker! Stig sa att det som tar lång tid är att slå i böckerna, inte lära sig faktan. Men på LÖRDAG ska vi faktiskt ut på ett pass! Klockan 06.00 åker vi härifrån på vårt första uppdrag och sjääälvklart är det då jaag som har ansvaret och är boss! Känn på den du! Nej man jag är faktiskt jätteglad och ser framemot detta så man har lite extra att göra, vad passar bättre än att jaga när man är i Norrland?

Kommentarer
Postat av: Linn

Du är sjuk, did you know? <3

2009-09-16 @ 13:11:05
Postat av: Sofia

Fan vad ball Jojo! Jag har hört att det är typ assvårt att ta den examen men jag är säker att du klarar det!! Verkar sjukt coolt, du måste berätta mer sen. Puss Baby

2009-09-16 @ 19:46:35
Postat av: jeanette

go for it girl!

2009-09-17 @ 08:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0