Lycka med ett uns av ångest

Jippi! det är lite overkligt men det är sant, Terese kommer hit!!! Hon åker hela vägen ifrån Lund den 19 maj för att vara med mig i EN dag!! Jag är förbluffad, chockad men mycket glad. Det innebär att hon kommer gå i MINA kläder. Ah det känns bra det här. Det som dock inte känns bra är då kläderna, jag håller på en med byxdress och den håller på och ger mig magsår. Jag kan inte greppa den, speciellt inte när jag tänker å allt annat jag måste göra. jag har dock fattat ett beslut om min jeansjacka: det blir ingen infodring och det innebär att jag kan fortsätta med den. Ska bara bli klar med mitt helvetesprojekt först.

Jag gjorde ju klart ett linne för ett par dagar sen och Petra fick agera modell.







Stråvecken blev ganska bra tillslut, men det visade sig att jag fick göra om alla allt eftersom jag sydde. Allt jobb i onödan men nu vet jag det. Bak blev inte heller riktigt som jag tänkt men men nu är det färdigt och det funkar för mig.









Som ni kanske förstår syr jag (än så länge) allt på fri hand med improvisation allt eftersom jag tar mig framåt. Det må hända att framsidan ser helt okej ut men insidan ser mer ut som en mosad hjärna och det gör lite att proffsigheten blir väääldigt amatörmässig och det känns otroligt beiget.

Nu höll jag nästan på att missa den andra stora nyheten, det är ju nämligen så att idag har jag blivit en godkänd JÄGARE! Så se upp alla djuren nästa vecka blir det pang pang! Jag ska antagligen ut med Stig (vår rektor som haft lektionerna med oss) och skjuta bäver. jag hoppas så mycket att vi ser någon och om det är fallet så faller den (vitsigt värre!).

I morgon blir det uppstigning vid sju så nu ska jag gå och meditera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0