OMG

Har haft en mycket frustreande kväll, natt, morgon och förmiddag med början igår. Vi har haft en uppgift där vi ska ha gjort en kollektion och skapa ett "företag" med sitt märke. En rolig uppgift men det blev lite mycket för mig, ett av mina projekt har varit en byxdress som jag mestadels sytt för hand eftersom den äör draperad. tyvärr visste jag inte hur svårt det var så det har tagit otroligt lång tid. Samtidigt som det har jag gått och blivit jägare och där har det också gått åt några extra timmar. Igår försökte jag trots tidsbristen göra så mycket som möjligt. Jag och Linn (som gjorde helt sjukt bra ifrån sig) hade planen att först sitta i sysalen tills vi blev klara med våra projekt och sen gå upp i datasalen och fixa med Photoshop och våra broschyrer.

Ungefär vid 03.10 gav jag upp. Då hade jag sytt ihop hela byxdressen så det gick att ha den på sig. Nu är det bara detaljerna kvar, men jag tror att den får vila ett tag. Mitt typ ifrån panduro har äntligen kommit så nu ska jeansjackan bli klar! Men i alla fall så gick jag hem strx efter tre och satte på datorn och försökte fixa själv med Photoshop. Jag fick ihop ett hyfsat resultat men tänkte att jag skulle hinna fixa resten efter frukosten. Efter att ha sovit i 2,5 timmer var jag tvungen att gå upp och bege mig till datorsalen.

Om det inte hade varit för att datorerna och skrivaren är skit kanske jag inte hade behövt missa något. Men nu kronglade alls och jag blev stressad och kunde inte koncentrera mig på hur det riktigt såg ut. Jag fick tillslut be Jäger om hjälp och med hans hjälp kunde jag efter 1,5 timme äntligen få ut ett exemplar. Vid den tiden hade jag tappat ganska mycket mitt mod och ork, hade inte direkt hunnit äta någon frukost (vilket är det bästa som finns). Men för att inte klaga så mycket är jag så glad över folket i min klass, trots mitt misslyckande lyckades de peppa upp mig och jag kunde genomföra redovisningen.



Detta är då min broschyr, men den är fortfarande under uppbygnad och förändring.

Jag var ju ute och fotade tillsammand med Andreas för deras moderepotage om oss i modedesignklassen och det blev ett parr stycken bra bilder. Jag får tyvärr inte lägga upp några än men så fort tidningen är i tryck så!



Detta är en av mina favoritbilder, och det är jag som gjort kappan då



Vid grillen i Stöde, det är lite synd att det händer så mycket i bakgrunden men annars vi (Andreas och jag) nöjda



Blusen och linnet är några av de nya plaggen, som hör till kollektionen. Byxorna är ifrån vintras



Gillar ljuset i ansiktet på denna bilden (Andreas är grym!)



Det kanske inte syns så tydligt men tanken är en docka, om man skulle kollat närmre på ögonen är de en aning rundade. Detta är en prototyp på hur mina modeller kommer se ut på catwalken den 20e maj på Kulturmagasinet i Sundsvall!





Detta får vara sista bilden än så länge

Idag har jag också belönat mig med 20 min i solariet, efter att ha suttit inne i flera dagar och missat allt som heter sol kunde det inte bli lägligare. Det tog säkert bara 2 min sen sov jag gott men vaknade helt sjukt varm lagom till det slutade. Det blir nog ett par besök till innan modevisningen, byxdressen är sådär smikrande än så länge.

Nu ska jag väl ta mig samman och gå ner till sysalen, kommer väl antingen sy eller hänga med linn och spela spel i stugorna. Det går bra nu..

Kommentarer
Postat av: Linn

sötjohan :)

2010-05-12 @ 21:10:40
URL: http://www.headphone.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0