Valborg, Valborg oh kära Valborg

Vilket Valborg! Trots de lite patriotiska hemlängtanskänslorna som kom var det en superlyckad dag och kväll! Jag, Linn, Ali, Majvor och Scarear åkte in till Sundsvall omkring lunchtid igår. Vi började mer att tvinga in Fanny hos frissan och begav oss själva för att shoppa. När magen dog av hunger leta vi reda på Fanny, men nu hade hon förvandlats till en mycket nöjd, kaxig tjej som blivit ärrad... på båda öronen! Hon kom ut stencool och under två dagar har vår grupp fått upptäcka många nya sidor!

Vi fortsatte vår shoppingrunda och kortet klirrade (eller det kanske inte klirrad) i en rasande fart att det var lite svårt att stoppa. Men jag är nöjd! Jag har köpt en supersöt ljusblåglittrig 50-talsklänning som sitter som en liten gud, ett vitt nagelack som jag har på mig nu, det ser ut som 10 feta vita klumpar till naglar...) och sen en massa hudkrämer (The Body Shop - Sweet Lemon body butter) och grejer som man måste ha. Sen satte vi oss på Innergården inne på In och käkade en supermacka och tog dagens första öl. Vid det här laget antar jag att alla där hemma (i Lund) redan var på lyset. Efter det åkte vi hem till Majvors moster i Bredsand där vi fått lova att hänga och sova under kvällen och natten. Så vi åkte dit fick låna fantastiska jackor och följde med och tittade på kvarterats majbål, lovely! Väl tillbaka blev det peppen på, amaretton i handen och sminket på ansiktet, yeah. jag fick ett fantastisk samtal från min gris där hemma och det kändes så udda att vara i Norrland, hon är så fin att livet ibalnd blir lite sentimentalt. Vilken tur tt telefonen uppfans säger jag bara! Under allt fläng och flop i rummet lyckades jag självklart skada mig. Jag skulle hoppa ur en sängsoffa men slog i tån så det kändes att den gick av. Automatiskt stälde jag mig på tån, tänkte väl att det var bättre att trycka den på plats än att låta den va. På grund av alkoholens under kände jag ingen smärta i min tå trots 10 centimetrana under hälen. På vägen in till stan igen hade ett väldigt roligt mobilsamtal som kan haft en inverkan på mitt oda humör.

Vi hamnade inne på Oscars efter en lite tripp till Irish pub. Där inne var det fullt att småstudentare som var helt galna över att snart komma ut. men  vi i vår lilla grupp tänkte mer på oss och skakade loss. Inne på Oscars träffade vi LillLinn som var tillsammans med massa Torshammarskillar. Första synen var att LillLinn satt i knä och hånglade, yeah good times. I hennes gäng fanns det en kille som såg helt okej, det visade dock sig att senare under kvällen att han skulle skrämma mig haha.

Ungefär vid två tiden orkade inte pensionärerna längre så vi åkte till Max och käkade fettomat! Det är så najs sådär på kvällskvisten. Med en spännande bilfärd tillbaka till Bredsand kom vi tillslut hem. Inte förrän jag lagt mi ner med täcket väl omstoppat kände jag en sjuk smärta i tån, aj aj aj. Hela natten fick fossingen vara utan täcke för så fort något snuddat vid ville jag skrika. Trots det fick jag en fantastisk sömn och ville inte alls gå upp när vi egentligen skulle skynda oss till bussen. Haltandes sprang vi och hann med, ibland är det gött med försena bussar. Inne i Sundsvall fick det bli lite till shopping och en svart och vitrandig klänning fick bli min. Vi unnade oss också en fantastisk frukost/lunch inne på In och jag och Majvor krängde bullar med stort B.

Resan hem gick smärtfritt och väl hemma skingrades vi snabbt för ett litet andrum. Det gav och tillfälle för min tå att svulna upp och första min tillvaro. Trots 1 cm tjockt lager med Zon märker jag ingen skillnad. Jag har också lyckats spilla på min långklänning så den hänger just nu på tork. Linn tog alla bilderna igår så jag ska försöka fjäska ur henne ett par bilder så ni får se! Jag säger bara, vilken helg det känns som söndag. I morgon när det faktiskt är söndag ska jag sy och sy och sy.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0