Julen är här, kommen och gången...

Vet inte riktikgt vad som hänt, allt är över och jag har inte riktigt kunnat uppfatta vad som hänt. Känne väl lite som att det är ett vantligt fenomen nu för tiden. Jag hänger liksom inte med! MEN jag ska sammanfatta det lite.

Jag kom ju hem efter lite kvalitéts tid med Linn i ca 13 timmar med ett liet break i Stockholm där det blev lunch med pops. Men väl hemkommen i Lund blev det middag i korridoren och jag fick äntligen se ÄLG!! Bästa någonsin, ligger i min säng nu...

För att fira min stooora 20-års dag (märk ironin) bjöd jag på middag hos mor min. Dit kom min närmsta kära vänner och en riktigt varm härlig julfin känsla infan sig. En tidig kväll som resulterade med en mycket lycklig Johanna. dessutom fick jag av min kära familj en efterlängtad symaskin jag som jag längtar efter att få beställa! Hahah det finns inget som ska hindra mig till att sy när jag väl kommit hem igen! jag fick också ett väldigt fint armband (mycket riktigt önskat) av mina bästa vänner och jag känner mig nu som en i gänget.. skämt och sido. Jag fick också väldigt mycket fina saker jag får stor användning för. Efter trevligt sällskap och muntra miner var det sen skönt att vara i kloster i Östra Ingenstans och befinna sig i tystnaden.
Men det som man alltid glömmer bort när man är iväg är att den blir lite väl påtaglig efter två dar så det slutade med att jag åkte till Simrishamn, med blandade känslor.

Med fyra dagar i Simpan till julafton och ett lite mer socialt liv har jag bara varit. jag har inte gjort något speciellt men inte heller ingenting. Jag ser dessa dagar som ett utränsande rehabcenterter för att reflektera över allt och ingenting. Difust som i en dimma.

Lite promenader och ett och annat möte med en trevlig simrsihamnsbor fick bli vad det var tills familjen kom. Men julen, vad hände med den? Julaftonen gick så tyst förbi att jag inte han reflektera över dess excistens. Vad jag kommer komma ihåg är väl alla fina saker jag fått! Det var verkligen mycket i år, eller jo det känns som det. Många nyttiga saker. Jag fick tex utökning till min syateljé av en dummy och en otroligt fint syskrkin som nog rymmer det mesta av mina syateralier. Jag är taggad! Jag har också fått massa andra saker väl värda att nämnas men lite överväldigande kanske hehe.

Men en ytterligare dag i Simpan bar det sen iväg till Ystad för att träffa den andra delen av släkten. Det blev besök hos farmor med kusinerna. Heheh galet hur folk aldrig slutar växa! Men det var väldigt trevligt och mycket god mat.

Och nu? Nu är jag faktiskt äntligen hemma i Lund, och i mitt hem.. Fast ska jag vara ärlig så finns det inte mycket som slår längtan efter ett eget hem! Mitt hem, med mina saker där jag bestämmer. Jag skojar inte vad det verkligen är vad jag vill ha. Lite trygghet, fast tillvaro och massa kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0