Dr. Confused... or Wacko

Planen var ju att kolla på Avatar ikväll men det blev annat på menun;

The Imaginarium of Dr. Parnassus!


En helt sjuuuuuuuk film! Jag är inte riktigt säker på om jag helt och hållet förstod allt som hände. Men grundhandlingen, den om det teaterresande folket på en gammal, gammal kärra den förstod jag ganska väl. Jag förstod också att gubben var gammal, spegeln var magisk och att han slått vad om djävulen. Det var bara det att när man väl kom in i den där spegeln hände det massa flummiga saker. I efterhand när man sett alltihopa känns det lite lättare, men det var nog den mest surealistiska film jag sett sen ... faktum är att jag inte kan komma på det! Jag har letat och tänkt, tänk lite till men det har unte funkat! Det var en film som handlade om två killar i en bil som åkte runt och röte jääävligt massa maja och var heeelt galna. Det är iaf den känslan jag fick när jag såg The Imaginarium of Dr. Parnassus.

Klart värd att se, hade varit gryyym i 3D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0