Opeppen är oändlig..

Humöret från helgens underbarheter i Stockholm har spårlöst försvunnit och nu sitter jag här och mår.. igenting. Eller allting och bara är så himla inte jag... typiskt trist.

Idag har vi haft modeillustration och faktiskt så var det ganska kul. Jag sög! som vanligt när det handlar om att rita men det hände iaf någonting. Vi fick till uppgift att rita oliak poser som vi senare kommer kunna ha användning för när vi ska rita kläder (så det kändes riktigt peppande) och sen fick vi gå in på detaljer så som huvud/ansikte, ögon, näsa, mun. Vi fick även prova på att rita händer och fötter (fast jag jag missade fötterna).



Jag hoppas veeerkligen jag blir bättre om man säger så..



Det var verkligen kul att rita ögon och näsor men munnar var riktigt svårt... ja det andra också som ni ser

Vi fick massor av papper som vi kan använda som hjälp.. tack och lov!



Lilla hjälpredan.

Vi fick också en uppgift som vi ska göra de två närmst veckorna. Vi ska nämligen göra en storyboard på en kollektion på sommarkläder 2010. Ur den ska vi välja ut en klänning som vi ska pressentera. Det ska bli jättekul att göra detta men jag känner att det kan bli svårt.. som sagt är väl teckning inte min starka sida...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0