En typisk dag

Tisdagar känns som sånna klassiska skoldagar, eller dagar då det älltid finns något att göra och faktiskt alltid saker som man måste göra. Som nu då, jag har precis lyckats göra ett knapphål med hjälp av Fanny (kärlek!) och fixat till knappen så den inte pajjar. Nu måste jag egentligen läsa klart det sista om skogsharen. fältharen och vildkaninen men känner att datorn lockar en aaaning mer. Egentligen tycker jag verkligen att det ÄR kul och intressant men det är just att komma till skott  ovh sätta sig som är det svåra, som vanligt. En riktigt bråskande sak är dammsugning, den är riiiktigt skäängingt att vara här inne, no room for anyone but me.. eller nått.

Dagen började iaf med att morgonpromenaden blev en aning mer påklädd än förrut, nu är det legging, mjukisbrallor, t-shirt, tjocktröja, armvärmare, mössa OCH vinterjacka! Den åkte på och det är jag väldigt glad för! När jag och Matilda kom hem igen var vi riktigt rosiga om kinderna och det kändes faktiskt som om vintern var på väg.. redan. Men nu, 15.45 är det fint ute och solen har varit framme en sväng. Hela förmiddagen har vi haft besök av Reine Carlsson (reinecarlsson.com) som hållt föredrag för oss. Han jobbar som brandman och var med den natten då ett discotek brann i Göteborg 1998. Reine hare grymt mycket att berätta, det var som det inte fanns något stopp. Han är antingen en hejare på associera eller har ett ett grymt minne, det bara flödade. Han berättade hela händelsen när hans brandmansstyrka ryckte ut och om händelseförloppet, problemen, tankarna och känslorna. Han berättade också om känslor, kommunikation, bemötande, tillit, tacksamhet och mycket mer (ordval snott av Maja). Ett givande och berörande föredrag som förövringt hette Ringar på vattnet.





Reine Carlsson mitt uppe i ett av sina utläggande.

Efter lunch var allt över och vi kunde äntligen andas, iaf jag kände mig ändå en aning tygnd av det hela. Men nu, flera timmar senare ska tjejerna kolla Project Runway medan jag måste läsa om haren.. typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0