Framtiden förändras allt eftersom

Idag tog jag tag i mitt sommarjobb! Jag har mailat men ingen svart så nu ringde jag upp och tillslut kom jag rätt. Så nu har jag svar på de flesta av mina frågor + ett arbetsintyg!

Jag börjar jobba den 14 juni (måndag) och dagen innan åker jag till Oslo och de fixar sovplats åt mig. Första dagen är en informationsdag då jag får lära mig det mesta som jag behöver. redan nu har jag fått länkar som jag ska läsa på:

http://www.reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=460

http://reddbarna.no/default.asp?V_ITEM_ID=221

http://www.innsamlingskontrollen.no/xp/pub/topp/hovedside

Och det känns väldigt kul att jag kan förbereda mig lite innan. Sedan under den första tiden kommer jag att ha handledare som hjälper mig och som stöttar så jag inte tappar modet, känns ju tryckt. Vi kommer att åka runt i hela Norge och turnera och under den tiden (som är tom sista september) kommer de stå för alla resor och boende, det kallar jag servcie. Vi kommer att vara team på 6-10 personer i åldrarna 20-30 killar och tjejer. Det finns både en fast lön och en varierande lön som är beroende på hur bra man jobbar, så eftersom jag är charmen själv (!) så kommer jag bli stenrik! MEN inte nog med det så finns det möjlighet för mig att stanna kvar i Norge och fortsätta jobba hos dem. Det var superkul att höra, eftersom jag tyckte det gick lite trögt med jobbsökandet trots mina massmail. Så nu kanske det åter igen blir så att jag bor i Norge något år, vem vet? Förutsättningen är dock att jag får nya vänner där jag ska bo.. så det inte blir som resan.

Annars så har jag varit tcå dagar i rad och kollat på artisterna i Ånge och jag måste säga att de blivit mycket bättre, och mer synkade. Och sen måste jag berätta om min nya kärlek, Malin! Hon är helt fantastisk och jag ska anställa henne så fort jag har något att sätta henne i. Den rösten och på det sättet ger varje människa gåshud, så underbart!

Annars har jag inte gjort så mycket vettigt idag, letat musik till modevisningen i maj men det är helt sjukt svårt. det ultimata hade varit en remix på Idas sommarvisa eller liknande, någon? Sen har jag ju som sagt letat bilder men eftersom jag inte har något photoshop kan jag inte använda dem, på min dator. Och då är det så illa att man måste sitta i datasalen och det är väl ingens förstaval direkt. men nån gång, nån gång.

Ikväll ska jag lägga mig tidigt så jag orkar upp till lektionen i morgon, för att inte klaga allt för mycket på de lärarlösa lektionerna vi utsätts för!

Kommentarer
Postat av: Sofia-Linn

Hej! Jag läste ditt blogginlägg, jag bara undrar om det är face2face du ska jobba för? jag har nämligen fått jobb där idag. Ska också jobba i team och resa runt på deras "turné" :)

2010-04-22 @ 19:31:13
Postat av: Josephine

Hej! Jag har oxå fått jobb på face2face, låter ju som om det är samma företag. Jag undrade lite angående de där med norskt personummer, han som jag hade interljuv med sa att de fixar personummer åt en? Sa de samma till dig? För blev lite osäker när du skrev att du fixade det själv./Josephine

2010-05-04 @ 17:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0