Sleepover i sysalen

Igår hade vi planerat en liten sleepover i sysalen, tanken var att vi skulle sy så mycket som möjligt och gå och sova någon timme för att sen gå upp igen. Tyvärr blev jag så trött vid ett ungefär att jag gick och la mig och sen vaknade jag inte igen. Inte säkrskillt välplanerat det där. Men annars så sov jag väldigt bra! Inför det hela bunkrade vi upp massa käk och snacks och dylikt. Tryckborden förvandlades från arbetsplats till "buffé".



Det kanske inte ser så lockande ut men det kändes bra

Sen hade vi bäddat mellan alla borden och jag fick bästa platsen längst bort där man inte kunde på sängen! Men andra, som tex Fanny, dessperat försökte få folk att inte gå på hennes. Tuffs läge.



PÅ Fannys säng låg det en lapp - Gå inte på min säng! (Den som gör det får ett bett i baken). Det blev genast mycket mer frestande

I morse därimot kände jag det som jag skulle känt igår, symood! Så medan alla andra gick åt frulle i våstgård stannade jag kvar och gav mig på mitt evighetsprojekt: drapperad byxderss.



Den är under uppbygnad så det är massa trådar som hänger och slänger för att hålla ihop den, och vid axlarna är det massor av extra tyg som ska klippas bort. Annars är den väldigt djupt ringad med ska hållas upp med silikonband lite här och var



Bakstycket kommer att se ut som om det är ett ok, och så kommer det fästas lite typ från framsidan också. Banden kommer bli mycket smalare än vad det ser ut som nu



Ok + sidodrappering



Close up på framsidan

När jag tröttnade på att sy för hand (är inte direkt som Matilda som gör nästan allt för hand) så började jag på ett nytt projekt! En helveckad kjol i ett blåblommigt tyg.



På nästan 3 meter tyg har jag gjort veck som är 2 cm stora och just nu ligger hela det veckade stycket under symaskinen och väntar på att festas efter det blir det till att folla, har lärt mig att det där med att folla i rundskurna tyger inte riktigt är min grej

En annan rolig sak är att jag har beställt min biljett till Oslo idag! Den 13 juni lämnar jag Lund 12.55 för att ta bussen nästan 7 timmar men det är ju ingenting jämnfört med 13 timmar. men det känns riktigt kul och att det är mer på riktigt nu. På måndag ska jag ringa Skattetaten (igen!) för att få ett personnummer så jag kan skaffa mig ett norskt kontonr.

Jag har ju gjort en rosett till vårt lotteri och så här ser den ut:



Matilda fick stå modell



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0