Brandbilen + Västgård = väldigt sant

Ibland hatar jag Blogg.se, så har man skrivit helt jävla inlägg så loggar den ut mig och så är allt borta.. LÖNT!

I helgen har det varit fullt upp. I går fick vi reda på allt som händt under skolfesten, och så glad är jag är att jag inte var där. Sen började jag skriva på rokokohgrejen. Men den som framförallt hände igår var brandalarmet! För ungefär vid sju håller vi på att laga middag i köket och nästan alla på plan 1 i Västgård var samlade. Helt plöstligt går brandlarmet, utan någon anledning. Detta har hänt innan men då har det varit väldigt mycket stekos och vi har kunnat återkalla det. Men nu har skolan ändrat reglerna så att vi inte kan ringa för återställning och det kostar 5000 kr varje gång brandkåren kommer. Så för oss som trots allt förökt ringa var det bara att gå ut i kylan och vänta.

Tillslut kom de stora männen i sina uniformer och undrade vad som var på g. Vi förklarade situationen och förstod inte alls varför larmet gått, det gjorde inte dem heller. De kollade runt i alla rummen (det hade vi också gjort) för att försäkra sig om att det inte brann och självklart gjorde det inte det. Så det var bara för gossarna att åka igen.

Vi slog oss ner allihopa i soffan för att fortsätta umgås, spela spel och laga mat och lagom till pulsen lagt sig åker den upp igen, larmet går! Vi förstår ingenting, men vi gör inte heller någonting bara väntar (utomhus såklart för larmet är så högt att man inte kan vara inne, logiskt men sukt jobbigt). När de kommer tillbaka undrar de vad vi nu lagar och det enda vi gör är och kokar vatten. Mycket fundersamma går de runt och kollar läget, igen. Men hittar inget den här gången heller. Så off they go again. Men de hinner bara köra ut ifrån skolområdet innan larmet börjar igen, nu börjar vi faktiskt bli lite oroliga. Vi var kanppt inne i huset!



Så de kom tillbaka. Inte så men det kändes väldigt konstigt att larmet gick så mycket och inte en skymt av rök fanns. Efter en tredje återställnning och antagligen en nota på 15000 kr kan vi gå och lägga oss.


Trodde vi ja. NEJ halv tre ringer fanskapet igen och hela Västgård får trotsa sömnen och kylan och gå ut. Mycket bittra, frusna och trötta muttrar vi under hela kårens ankomst. Men nu kom och polisen, det är inte första gången det hänt saker på skolan ungefär den här tiden. Men när ingen fest fanns till synes åkte de tillbaka. Men brandisarna de hittade minsan något. Ingen eld, men väldigt mycket rök, eller ånga iaf. det var nämligen så att i källaren (där ingen kollat förrut, kanske brandisarna skulle tänkt på innan) fanns det ett gammal klassrum (av den läskigare sorten) där den blivit en vattenläcka. Rummet var också väldigt väldigt väldigt varmt så det liknades med en bastu. Helt dimmigt av ånga. Frida (som går journalist) kom direkt med kameran för att fota, här ska det bli story!
03.00 kunde vi äntligen gå tillbaka in på våra rum, i tro om att allt ska lösa sig och att Stig inte blir allt för sur på den kommande fakturan på 20000 kr. Så hela natten har jag vaggats till sömns med ett kluckande ljud som jag antar kommit ifrån när de tömt rummet.

Idag då, jo serru då gick jag upp 09.20 för att krypa ner igen hos Petra och mysa till 10. Det är nämligen så att när det inte finns något som heter män här uppe får man nöja sig med sina vänner, som är helt klart det bästa substitutet. När man väl klarat av att stiga upp igen så har jag lyckats skriva klart både rokokoarbetet och om Fifth Avenue Shoe Repair, så nu ska bara mamsi korrukturläsa.

Jag har insett att Fifth Avenue Shoe Repair verkligen har allt! Alla deras kreationer är fantastiska och jag vill ha allt! Kanske kanske kanske när man blir rik..

Nu ska jag dock ta och städa rummet (som säkert hade varit nästan klart nu om blogg.se inte failat mig) för det har till och med Maja lyckats att göra och då är det illa. Mitt mål är att bli klar innan 18 så jag kan laga supergod potatis (vanlig och söt), morot och lök i ugn, mumma!

Annars så saknar jag mamsi lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0