Det nya året, det nya livet

Jag vet inte vad som hänt de senaste två dagarna sen nyår, men det kan ha varit så att jag sovit.. konstant.

NYÅR!!!! SÅ jävla skönt! (ursäkta språket). Men jag är så nöjd att lämna 2009 bakom. Yieha! Men de sista timmarna på det nu förågna året var riktigt bra! Eftersom min systeryster var i Oslo hos sin kääre vän Calle fick jag bo i den minimala ettan. Trots att det var skönt att vara i "stan" kändes det lite ensam att göra sig iordning själv. Men efter ett litet ryck sådär vid sju kom jag iväg för att hämta Viveka och köra ut till grisen. Där fick man hälsa på Vacilis (stavning) och Elises farmor. Så länge sen det var. Helt underbart. Efter lite foton fick vi ganska snabbt köra iväg till Jens och Hanna. Där var det 5-rätters på menyn och mycket trevliga människor. Vi fick fantastisk mat och mycket gott att dricka. Den nyblivna nykteristen (yeah right) fick stå över en kväll, det var trots att nyår! Efter mycket mat var jag sjuukt taggad på att dra in till Lundagård och civilisationen. De andra tyckte dock det var mysiga där vi va men när jag och Jens stod med ytterkläderna på fanns det ingen återvändo. Mitt enda problem var att jag inte pallade gå till bilen och hämta mina sköna skor utan beslutade miug för att gå i mina höga skor, ack ack skulle inte gjort det. För kanske två månader sen stukade jag ju min ena fot och skiten har ju inte blivit helt okej sen sist så självklart vrckade jag till igen. Sånt är livet. Tack och lov var Hanna på lyset och erbjöd sig hennes 42or. Gulle!

Efter massa raketer och Gott Nytt Årande gick vi hem till Hnnas mor där syster Maria hade fest. Hahah helt galet, hennes 26åriga vänner betedde sig värre på Marias vuxna fest än vad HG-folket gjorde när vi hade fest utan tillåtelse och var 17 år gamla. Kalas! Men det var också ganska mycket dans och en mycket snygg man fick jag för en liten kort sekund. Så var det kvällen räddad.. haha!

Vi två så började alla folken sina så vi beslutade oss för att dra tillbaka till Jens. Där möttes vi av högljudda snarkningar av en man omringad av inte män, - Det är sånt man får tåla som Jens tjej... knasigt tycker jag.

Men med lite goda rester i magen och ett par lånade Craftbyxor begav jag mig vandrandes tillbaka till Fäladen. Ensam och kall... trodde jag! För helt oväntat får jag ett samtal från en mycket trött Alice som inte kan komma hem till Dalby. Mer än självklart fick hos sova hos mig, så nu var jag inte längre ensam men fortfarande väldigt kall. Vi kom hem och somnade som små frusna barn.. eller nått.

Kan inte säga att jag önskat ett annat avslut, det var perfekt! Vad som var ästan ännu bättre var att sen middagen med André hade jag kvar jordgubbar, annanas, kiwi och vindruvor så vi fick en lyxig frukost! Ahh jag älskar redan 2010!


Kommentarer
Postat av: alice

nooope, kunde inte bli ett bättre och mysigare avlsut/början!! det va så gulligt av dig och jag är evigt tacksam!såklart är vi alltid barn,och frusna kommer vi nog fortsätta o va...ett tag till..

ses snart min finaa! kärlek

2010-01-08 @ 17:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0