Lite förvirrad, en gång vilse men också lite glad

Idag har jag tagit mig samma, gtick upp klackan 07 och var utanför dörren innan 08. Jag skulle ha en liten snabbintervju på Nordjordet Barnehage. Jag var där en kvar innan och kände att jag trivdes. Det var fint beläget och ett stort hus med mycket natur omkring. När jag kom in var det träpanel och detb kändes lite fjällstuga över det hela. Sen fick jag komma in på kontoret och allvaret började. Mona som jag fick prata med var väldigt vänlig och trevlig så det kändes avslapnade att prata med henne. Jag inser dock att om jag ska jobba på ett dagis behöver jag nog lära mig att prata norska. Hon berättade nämligen att (såklart) man jobbar mycket med språutveckling och jag som svensk kanske inte gör det lättare. Det kände jag med. Jag fick en rundvandring i byggnaden och i ett rum träffade jag en lite kille com kom fram och drog i min ärm och sa något. Han sa dte flera gånger jag förstod det inte. Aj aj vilken dålig människa jag kände mig som. Men som helhet var det ett trevlig besök och det kändes bra att ha varit där.

Direkt efter det åkte jag till intervju nr. 2. Det var med företaget Face2Face ett reklamfretag som jobbade för andra märken. Där fick vi till en början (vi var 6 stycken) sitta i ett rum och lyssna på en väldigt trevlig tjej som beskrev hur verksamheten fungerade och det lät otroligt kul att jobba där! Efter det fick vi en individuel intervju. Det var jättekul, jag fick prata medn en man som mer specifikt föklarade hur arbetet gick till Jag inser att det är mycket reklamjobb som går ut på att möta folk ute och försöka värva dem. Men jag tänker att det gör inget, det blir nog kul. Det som lät mest intressant var turnén man gör (kan göra). Då åker man omkring i hela Norge och är ute på olika events och festivaler. När jag gick ut därifrån var jag så himla glad, äntligen kändes det som om jag kom någon vart. De ska ringa på måndag och jag hoppas verkligen de vill ha mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0