Lov och lite till

Det händer, tiden går och jag har inte haft tid att skriva. Nu är jag tillbaka i norr och jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. det är ganska blandat. Jag hade tt jättebra lov i Sthlm (en och en sväng till örebro). Så när jag lämnade pulsen och människorna kändes det lite bittert. Men nu är jag här och har inte så mycket att säga till om. Vi har redan kommit igång med saker. En kontig uppgift från Håkki där vi ska sy något som går att förändra som nu blir det en grå trikåtröja som ja, förhoppningvis, går att änvända. Det blir bäl bild på resultatet..

Annars så har vårt kollektionsarbete börjat snurra i huvudet. Vi ska göra massa saker, utöver att sy som att skapa oss ett "företag" som vi sedan ska försöka sälja in till vår lilla jury. Men det känns kul. Det som egentligen ligger närmst att hända är ju Oslo. På onsdag nästa vecka bär det av, 13 h tåg blir det. Längtar verkligen efter den platta rumpan jag kommer få. Sen har jag två hela dagar där innan det bär av med en 13 h buss. I Oslo ska jag bo hos Stefan och kalle? Vet inte riktigt om han är där men det ska bli kul, var ju ett tag sen sist trots allt. Hela den här grejen med att söka jobb, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta, jag har skickat så mång mail! Än så länge har bara en ringt upp och det känns en aning värdelöst men jag håller humöret uppe.

Jag har iaf försökt komma igång med träningen och har än så läge kommit ut och sprungit två rundot, lovely! Och sen har vi varit ute en sväng på isen, idag blev det en ganska lång stund så jag han somna. Helt underbart, att sola i snön om än så lite är uppfriskande.




Petra och Fanny i den fantastiska solen



På min högra sida såg det ut såhär..



och såhär på min vänstra



Där låg också mina två små vänner <3



För vi skulle sola, och sola var det vi gjorde



Landskapet ser onändligt ut nu när man kan stå på isen



Men här är isen också så tjock att bilarna kan köra på den, skulle inte rekomendera det hemma



Det är väldigt vacker här



Traditionen men att sola på is har då varit främmande för mig men ska nu bli en ritual


Fanny               Petra                Jag



Petras coola brillor som hon så vänligt tog bild på



Och såhär uppfattar man världen i dem



En sovande Johanna i den härliga vårsolen



En början på en ny era!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0