Otur i turen...

eller det kanske har varit tvärtom. Jag och Bulle har haft de sjukaste dagarna här, inget har gått som planerat. Men vi lärde oss att ta det mer som ett skämt, annars hade vi jävlar i mig gått under. Men jag ska säga att igår var en riktigt bra dag! Vi var på Zoo, och kom i tid och det kändes sååå bra!
 


Men shit vad vi ansträngde oss, gick upp så jävla tidigt och var så himla trevliga mot alla.. tills vi väl kom fram. Och där var det helt underbart, vi dog på alla fina djur och blev helt galna i alla grodor, ödlor, röda pandor och massa andra djur. Jag skojar inte att jag såg världens sjukaste djur, jag undrar va fan som gått snett.

           

Men jag måste erkänna att jag verkligen gillade fiskrna mest, de kändes mest ja aktuella. Jag såg massor som jag vill ha! Men de var sånna fansy saltattensfiskar som lever med massa konstiga korraller och grejer, men ojoj.

Efter vårt utmattande Zoobesök åkte vi mot vår första kulturella upplevelse. Vi åkte till Estroric Collection of modern italian art där vi såg en utställning av och med familjen Missoni. De är en familj som i början av 60-talet började experintera med färger, men de gjorde det på ett helt nytt sätt de började använda skiftningar och nyanser som tog deras tyger till en helt ny dimension. Jag tyckte verkligen om att se hur de hade gjort. Blev helt tagen av deras färger, tror att jag tyckte bättre om den än Bulle men men man kan inte få allt alltid (har jag lärt mig)

Kommentarer
Postat av: Julia

Zooet vad lätt bäst och jag skrattar vid tanken på att du står inför cp-djuret och säger "JAG FATTAR INTE" hahaha <3 Ja, du gillade estorick bättre än jag, men jag är glad att du tog med mig på det för det är bra att se nya saker man själv inte skulle, har jag lärt mig.

2009-08-08 @ 09:44:33
URL: http://keradagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0