Ute.. igen

Denna veckan har varit galen... både ondsdag, torsdag och fredag har varit partykvällar! Det var länge sen jag var så pepp flera dagar i rad. Men oj oj det har varit livat under min hatt! Men jag måste säga att i fredags var det underbart! Elise kom över och vi började med (som vanligt) klädångest och lite rödvin. Efter sen blev det Myntha som gällde och på menun var det mat som gällde (fyndigt nog). Det fick bli en underbar lax med en potatisomelett, till det ett otroligt gott VITT vin (alla som känner mig vet att rödvin är de beesta). Men det visade sig att vår gode servitör Viktor hade skills! Men inte nog med det, efter detta bjuder han på en helt UNDERBAR efterrätt av vit chokladmousse med bär och ett härligt dessertvin till. Vilken man!



Vi fortsatte efter vi ätit (nästan medvetslösa) till Malmö. Där fick det bli reunion med Sofia, Sara och Mimmi. Öl och skitsnack var precis vad vi behövde för att komma igång. Peppade fortsatte vi vidare, men hamnade på Debaser och där dog tyvärr jag. Det var inte vad jag ville så med lagom vingliga ben blev det bussfärd tillbaka Lund. Och där väntade ingen mindre än vår gode värd Viktor och det fick bli ännu mer vin och en knasig diskussion om syskonrelationer. Efter en flaska deckade vi rätt hårt, nästan sittandes. Vilket härligt sätt att vakna på.

Egentligen hade jag inte klagat på det dimmiga huvudet och den starka solen om det inte var så att jag skulle jobba kl 15 och kl 13 fick jag bokstavligen kasta ut min vän. Med nöd och näppe kom jag på tåget till Stångby och ett 13 timmarspass påbörjades. Fy fan vad ont i benen (för att inte tala om ryggen) man får av att stå och diska champangeglas, tallrikar och skit. Men till min räddning hade jag trevligt sällskap av ett par främmande killar fran Åkarp. Efter mycket råtta i ansiktet och faktiskt lite dans var man mör kl 04 söndag morgon. Äntligen fick man komma hem, ja det kunde man ju götta sig med i 4 timmar innan det var dags att gå upp igen. Då ska man tillbaka till stället för att städa.. JIPPI! Det tog en timme från att jag kom dit tills dammsugaren kom fram, vvad som hände innan dess ja det har jag ingen aning om. MEN!!! Det var det absolut sista jag gjort på det stället! Jag har inga nycklar och nu inget mer ansvar, halleluja prais the Lord! (kristerligt nog)

Lättad över att vara fri (från det tunga sommarjobb jag haft... eller?) åkte jag hem. Ett unns av ensamhet och sen kom Carro. Stackaren fick vänta på att en förvirrad (av trötthet) och äklig Johanna gör sig i ordning. Långsamt gick vi ut till staden och stötte lyckligt på Lovis och Frans (trevlig kille det där). Med massa mat i magen var det svårt att hålla ögonen öppna. Jag och Carro kom in i ett mycket sällsamt sinnestillståd och allt som handlade om fysik var väldigt jobbigt. Efter en utmattande promenad längs med Fiskaregatan beslutade vi att enda hjälpen var lite Champange från igår. Och det var det! Efter en flaska Champange, en flaksa vitt och lite rött mådde vi bra. Att ha en spexig kortlek var inte heller fel, nu kan jag många synonymer på Splitting The Bamboo, The Sheep,  Fixing A Nail, Lift & Pump osv (det finns ändå 52 olika).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0