Utkast: Med massa ...

Med massa planer, förhoppningar och förväntningar har jag åkt till London, och  till min bejbi Julia. Jag tänkte mig en resa som var helt späckad med sevärdigheter, vintageshoppning, och musikaler istället har det blivit en lugnare feeling på det hela. Vi har shoppat, shoppat och ja shoppat lite till. Men sanningen är att jag inte räknade med att spendera tid med Bulle krävdes lite lugn också (på ett positivt sätt såklart). Men jag måste säga att shoppingen är riktigt bra här! Jag är ett stort fan av Primark (som om jag är ensam) men det är otroligt. Men förrutom Oxford Street har vi vart på Portobello Market vilket är nog den härligaste marknaden jag någonsin varit på! De hade allt jag någonsin velat ha, problemet är väl bara att välja.

Vi har också varit återkommande besökare på den lokala pubben, vår stora feta utgång blev istället massa skratt med öl. Det var ett grymt mycigt ställe riktigt engelst tyckte jag det kändes som. Eftersom Bulle varnat mig om att alla Londonkillar man möter blicken med vill antingen få hem en i säng elle mörda en höll jag blicken på henne
(med eller utan samtyckte).






Nu till det senaste, igår visade Bulle mig ett av de ballaste stället jag varit på, The Church. Det håller på vartannan söndag mellan 12-16. Grejen med detta är att man är utklädd, så då fick vi helt enkelt använda oss av vår kreativitet och resultatet blev riktigt lyckat!





 
Men den dagen slutade inte där utan efter det åkte vi hem och bytte om och tog bort evetuella ränder och begav oss ut på nya äventyr! Destinationen var The Queen's Head vid Piccadilly, det var komedi på agendan. Jag var förberedd på att jag inte skulle förstå allt de sa, men halleluja ibland fattade jag inte ett ord! Men efter hela spektaklet träffade vi Dale han som organiserar det hela och vi hade så jävla kul! Jag kan förstå att det inte kan vara lätt att lära sig ett nytt språk men det var länge sen jag skrattade så mycket när någor berättar hur gammal han är.

 


Kommentarer
Postat av: Anna - aupair i London

HAHA, fan va rolig :D

2009-08-07 @ 17:58:56
URL: http://thernan.blogg.se/
Postat av: Julia

The Church in my heart! Tänk vad roligt, nu kan du länka till din blogg när du kommenterar hos mig :D Om det händer igen vill säga.. Nytt liv, nya människor och nya äventyr. HÄRLIGT. Pusselove!

2009-08-08 @ 09:47:56
URL: http://keradagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0