Hemma igen, fast borta

De flesta har väl varit medvetna om att det varit lov för oss här på Ålsta Folkhögskola och det innebar 12.5 timmars tågsittande ner till Lund. För nu var det är värt. Nej, det var jättekul att vara hemma, verkligen. Det var bara att det var annorlunda, mycket annorlunda för allt var sig precis sig likt. Jag vaknade 2 min innan jag skulle av tåget i Lund och med panik och avstigning tutandes i öronen fick jag en chock när jag insåg att jag stod på perrongen med trew väskor. Va fan gjorde jag där? Det var en lördag kl 06.04 och det var inte helt ok!

Väl hemma fick man sova någon timme innan det bar av till det nya Ikea med syster, jättemysigt att få lite syskontid med alla andra miljoner människor som tyckte att det var en UNDERBAR dag att shoppa på. Egentligen tyckte inte jag det. Min syster blev iaf fattigare och jag blev lättad av att åka hem, trots att jag nog bröt mot alla rondellregler som någonsin myntats ISCH!

På kvällen var det 20 årsmiddag för bästisgrisen Elise! Herregud att vi börjar bli så stora, det är ju inte riktigt klokt! Men kul är det och kvällen var galen. Älskar dig <3



Du är verkligen helt bedårande!


Heeeelt underbart att träffa alla igen! Hela gänget <3

Sen skilldes vi åt allihopa och jag och Hanna hamnade såklart på Hercules, och det var BALL!!



Det var en naaajs kväll!!

Söndagen, jag kommer knappt ihåg vad jag gjort men jag tror att mormor och morfar kom på besök och ni anar inte hur mycket jag saknat dem. Myspys med oldisarna. DOCK var måndagen inte lika kul! Det skulle inebära, trodde jag, en shoppingrunda med pojkarna eftersom vi skulle fira Sofias födelsedag, det resulterade i att jag fick gå själv.. men jag är inte bitter...

Efter inte min så bittra runda.. beslutade jag mig för att springa av den i skrylle. Oh jag längtade så det nästan spratt i mig. Vad jag inte visste var att min fot skulle spritta till 2.5 km senare och göra det totalt omöjligt för mig att fortsätta. Det fick bli en promenix på 2.5 km gråtandes och haltandes i regnet för att sen göra hem. Jag säger det är svårt att se ut ur dubbelregn.. Tyvärr (eller kanske inte tyvärr) så var dagen inte över utan det skulle ju bli middag på kvällen, så men en omlindadfot i olika sjalar åkte jag iväg. Det är kosntigt hur folk man tycker om i ett samanhang kan förändras trots att allt är till synes likadant. Det blev en liten chock för mig, jag klarar väl inte riktig av det här med förändringar...

Tisdagen därimot var mycket trevlig. Jag fick Simrishamnsbesök av André och det blev 8 timmars haltande på stan och på Nova. En supertrevlig dag som jag mer än gärna gör om. Det blev handlat lite nya sportsgrejer och en jacka till André. Sen fick man ju träffa Zlatan också...

Dagen efter blev den en shoppingdag med Hannapanna som gjorde att jag nu inte äger mer än 200 kr... Jobbigt det där med käder!

Stoff & Still med Majvor var lika förvirrande som vanligt. Man kommer dit med väääärldens intresse men det blir så många intryck att man blir snurrig. Så innan vi ens hittat allt vi skulle ha blev det kaffepaus. Efter det tog vi itu med det lättaste.. vilken dragkedja man skulle ha.


Fanns ju inte aaalls många att välja på...

Men tillslut fann vi allt vi skulle ha och jag hittade ett jättefint svart ulltyg (kostymliknande) som jag ska sy mina spexiga brallor i. De ni, det blir en utmaning som heter duga!

Helgen var tillbaka och det var Hanna 20 årsfest på G!!! Jag var så gryyymt taggad! Med mitt nya beslut om att inte längre dricka mig full överaskade jag nog mina vänner att dansa som en galning.. remember? Det var helt galet, det var länge sen vi hade så freaky fun! Tyvärr hade jag inte med mig kameran (men med min tur var det nog lika bra). Det var först jättegod middag innan allt folket kom, när klockan närmade sig midnatt så drog vi ut. Sjäälvklart till old good Hercan. Och om möjligt hadde jag ännu roligare nere på dansgolvet (snurrig av mitt eget huvud). Dessutom var Dj'n grym och avsluta hela kvällen med I gotta feeling bara för mig! Det är min absoluta favorit partylåt just nu!

Dagen efter tackade jag mig själv för mitt nyktra beslut för då skulle man upp igen och hjälpa mamma med sin första solovernisage!



Det var jättefint upphängt alltihop!



Marcus var där och körde lite live muisk så feelingen var på topp!



Och mamma var stressad och glad! Underbart!

Det var en jättefin vernisage och det gick otroligt bra! Av totalt 24 tavlor där 20 var till salu blev 15 st sålda, vilke lycka! Det tokiga var att tavlar som jag stått modell på gick först.. inte helt ok! Men den ska hänga i en vinkällare så det är inte för många som ser den.


Sista dagen hemma var det vernisage igen och mormor, morfar, Elisabeth och kusinerna kom på besök. Och när de kommer blir det kakkalas som heter duga!



Min sötsöta morfar med alla sötsöta kakor!!

Det var en bra vecka hemma totalt. Känns ganska skönt att sammanfatta så man faktiskt kommer ihåg, brukar ju glömma rätt lätt. Trots lite stress, lite sömn och snabba möten med många så känns det som om jag gjort mycket (men aldrig så mycket som man vill såklart). Nu är jag tillbaka i Fränsta och det är härligt, verkligen.

MEN JAG LÄNGTAR TILL JUL!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0