Barnkalas

Igår fyllde Jonte år och barnkalas stod på menun. Men så vi alla glömt är det mycket förberedelser innan, tex som att blåsa upp ballonger. Meen efter ett par yrsnurrar och trötta lungor blev det ett par stycken och Jonte blev så här glad!




Grattis!


Och inte heller kan man komma tomhänt till ett kalas nej nej så jag, Alicia, Alice, Linn, Maja, Fanny och Petra slog ihop till ett litet paket. Och såklart ett handgjort kort!




Vi gjorde det heeelt själva!!.... med vänster hand


Sen hade vi en grym lite förfest som inehöll lite lekar som ett skojigt kortspel och HELA HAVET STORMAR!!! Snacka om att det blev fart på oss, oj oj. Vi sprang tills man glömde bort vilket håll man skulle åt och det stormade til rejält uppe i bollen.




Det var en tuff match in i det sista innan vinnaren korades; Majvor!!


Väl på festen kan jag nog säga att det var vårt gäng som drog igång dansgolvet... och festen! Det blev fullt ös medvetslös och vi dansade och slog klackarna i taket (förövrigt var jag nykter och ingen hade klackar vad jag minns). Men hej och hå vad kul vi hade det, jag hade iaf roligare än på länge. Men till ett kalas tillhör också lekar så som fiskedamm (myycket uppskattat jag kan väl påstå), limbo (som man blir så jäkla taggad på vart enda gånge men som man ångrar sig dagen efter eftersom ryggen är felböjd) och en ny lek (för mig) spränga-ballong-mellan-sig-leken vilken går ut på att man tar en ballong och sätter under tröjan/klänningen och springer mot varandra, den vars ballong smäller först förlorar. Spränga-ballong-mellan-sig-leken var nog det roligaste jag gjort i hela mitt liv! Basta!!!

Hanna och Jonte hade med sig lite vänner hemifrån och de är ju nästan ett kapitel i sig. En var skrämande likt mitt ex, vilket tog ett tag att komma över (klumpen i magen försvann liksom inte), en annan var mest bara skumm, tjejen var supertrist och den långe mannen var alldra knäppast. Jag fick (han sa det var en komplimang, men det betvivlar jag) - Shyssta bacon! syftat på min rupma. Jaha tänkta jag och visste inte riktigt hur jag skulle ta det där. Men, det var en ny replik. Vad som också var nytt var den återinförda tryckaren! Jo ni läste rätt, igår var första gången jag dansat tryckare (men en snubbe) på hmm.... 10 år? Illa illa.

Festen dog någon gång där vid två när alla gick så det var en tecken att följa. Men grejen vara bara att jag inte var trött, men efter noga övervägt att kolla film eller sova fick det ändå bli sömnen som vann. Får ta tag i morgondagen istället tänkte jag. Bra val!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0