Vissa är effektiva... andra inte

Vilken grupp jag tillhör har jag inte riktigt kunna bestämma än. Det är lite så att när vi har lektion och vår lärare Jenny sprider sin syaura så går allting så bra, meeen, när hon åker hem åker min kreativitet med henne. Jag förstår inte vad som händer!! Jag hade kommit lång; sytt ihop alla framstycken och bakstycken, sytt ihop dem och axlarna. Nästa del var att sy kragen - check, efter det sy fast den - NOT CHECK! Neee för då blev kragen helt plötsligt 4 cm förstor och jag fattar ingenting. Inspiration noll för att fortsätta. Istället fick det bli lite extra knåp på min julkjol som är på uppsyning med improvisation. Jag orkade helt enkelt inte utgå helt ifrån mönsterna så alla förändringar görs på frihand och känn. Men vi kan väl be allihopa att det funkar ändå!

Förra veckan tränade jag varje dag och det har känts så himla bra!! Jag blir verkligen mycket gladare och piggare men fredags sa kroppen nej. Jag hade helt enkelt träningvärk! Så hela helgen fick bli en slappis varav jag sov heeela löradgen efer jag kommit hem ifrån mitt andra misslyckade älgjaktsförsök. Tragiskt tragiskt. PÅ kvällen sen hade Alice sin förtidiga födelsedagsfest som hade temat pydjamas, så det var minidressen på och myspys på menyn. Så de som var bjudna eller orkade ta sig dit samlades med en hemmagjort tårta som lilla familjen gjort.



Mums mums säger jag bara!



Självklart måste födelsedagsbarnet bäras kungligt till Prinsesstårtan



Klädels var ju pydjamas så kontrasten med alkohol var talande, men det skrämde inte Linn



Hanzo vad söt och låg i min famn.. ursäkta bildkvaliten bara


Men i går, söndags, hade jag en supermysig dag. Jag var och hälsade på Mona och Göran. Jag kom dit ungefär vid tre och inte förrän klockan nio åkte jag hem igen. Jag fick helagad mat, nybkad kaka, kaffe och clementin. Jag mådde så otroligt bra att jag seriöst funderade på att bo kvar i deras soffa. Mona och Göran är verkligen två fantastiska människor med enorma hjärtan och generös givmildhet (kan man säga så?)

Idag sen så har vi haft en otrooooligt givande lektion i mösterkonstruktion och det är lika kul som det ser ut...




Idag fick vi miljoner papper och till en början är man helt lost, inte förrän de sista justeringarna förstår man hur det hänger ihop. Inget jobb för den osmarte =S

Men efter en uttömmande tag blev det en springtur med Maja och Kajsa, vilket tålamod de har som tar med mig. MEN jag måste säga att jag både blev stål och förvånad över mig sjölv idag. För första gången i litt liv (ha hänsyn över min bristande kondition) som jag orkat pringa 8-9 km med endast ett par pauser för att hämta tillbaka andan. Rätt mör kan jag väl säga att jag var när vi kom tillbaka. Men det var inte slut på denna dagens aktivitet, nej självklart inte, ne för varje måndag går jag och Matilda på Africanmoves och skakar. Matilda har varit sjuk i tre veckor så tempot på oss var sådääär högt alltså. Båda två såg helt förstörda ut, och på nått sätt tror jag att en så lång tur (för mig) är lite mycket om jag ska göra något mer... lätt att vara efterklok. Men jag fick använda min nya springjacka som jag fått av Kajsa och den var helt underbar! Mitt nästa köp kommer nog bli ett par sånna där tajta springbrallor och ett par springhanskar.. (ingen som märker nördigheten i det här?)

Nu är jag så trött att mina ben inte ens kan ta mig ut till de andra.. tragiskt egentligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0