Ålstas intressen

Ålsta är en väldigt vackert belägen skola med massor av underbar natur runt omrkring med många möjligheter för vandring i skogsklädda berg och strosa längs med vattnet MEN!! det är inte vad vi gör här på skolan. Nej nej, visst att vi försöker (verkligen försöker) röra på oss så mycket som möjligt, men då blir det mest innebandy (kanske inte för mig dock) och pass uppe på simhallen. Så den fina naturen har vi kvar. Ett annat intresse som förvånade mig (positivt) är ju farmvilleaktiviteten! Farmville är ju detta otroligt nördiga och egentligen är ett sjukt tråkigt Facebookspel som säkert alla får in enbjudan till (jag lär har varit delaktig). Men det går iaf ut på att man har sin lilla plätt till trädgård eller åker eller vad man nu vill kalla det för som man ska odla på. Så det gäller att få så mycket pengar och erfarenhet som möjligt för att levla så att man kan köpa ännu mer så odligen blir större och bla bla bla. Jag är ett stort fan, eller en extrem nörd på detta (som växte under resan i London) och nu kan jag inte sluta! Min farm har blivit så stor och jag har fått så mycket grannar att det tar mer än en halvtimme att bara skörda! Usch nej men jag kan inte sluta. Jag har dock lyckats få med mig Alicia in in Farmtresket så nu sitter vi och Fanny och spelar förjämnan.

Nog om det. Ett NYTT intresse eller ett återupptäckt intresse är att sticka! Jo det är sant! Och det är tack vare alla underbara människor som redan KAN sticka och väldigt mycket tack till Fanny. Hon måste ju tycka jag är det mest korkade men det är inte alltid lätt att förstå vad de olika termerna står för. Men jag har iaf börjat sticka på mina fina rosa armvärnare. Antagligen kommer jag vara så stålt över dem när de är klara att ni får se. Idag hade vi också haft redovisning på vårt första "större" projekt. Vi fick ett ord "huvudsak" och utifrån det skulle vi associera oss fram till någon vi kunde göra. Jag tänkte ju extermt logiskt och gjorde ett paraply.




Skissen som var svårare att göra än projektet hänger i bakgrunden.




Här är allas fina saker.. notera att det är bara jag som har gjort något icke användbart. Bra jobbat!

Så för alla er som har turen förbi Fränsta och Ålsta Folkhögskola finns vår fantastiska kollektion utsatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0