Resumé

Vad ska man säga, det går av bara farten. Man hinner inte en dag och efter två veckor kommer man ihåg att man kanske ska uppdatera sin blogg. Så.. nu är klockan 06.54 och jag har kommit hem ifrån min "dagliga" morgontur med Matilda. Alltid när vi varit ute har jag ångrat mig att jag inte tagit med kameran, det har varit så otroligt fint! Så utan att dra upp persiennerna tog jag med min nyhemtagna kärlek. Grejen var bara att det var väääldigt dimmigt, precis som det varit de senaste veckorna men jag tror att jag fortfarande har de vackra sensommarmorgona i huvudet där dimman bara ligger över vattnet. Så det blev inte så många bilder.. som blev bra.



Klockan är strax efter 06.12 och det är kanppt att man ser stugorna...


Det är ganska mycket som hänt sen sist. Jag var ute på älgjakt med ganska många förluster, ingen älg och ingen att prata med de första 4 timmarna. Gubben jag var med förstod inte skånska (ändå är jag inte såå bred) plus att han var halvdöv. Så för att rädda situationen sov jag, jag satt upp på en ihopfällbar stol och sov mig igenom de 4 ISkalla timmarna.



Det var en lycka att det var en madrass på...

Efter det första passet samlades vi allihopa för att rådgöra nästa steg, efter gubbens ord - Så jag blir dumpad? Kände jag ändå en lättnad att byta partner till Stig (vår rektor) och de resterande 2 timmarna hade jag det riktigt kul. Nästan lite spänning med när vi fick reda på att en ko med kalv passerat inte alls långt ifrån oss. Slutet gott allting gott.

Vi hade också en spännande upplevelse när vi blev informerade om att det skulle ske en brandövning på skolan. Förra gången var de inne i Västgård (där jag bor) och skvätte ner med massa vatten eftersom slangen var sönder.. hiimla kul! Så ändå ganska lättad tänkte vi Västgårdsbor att - De tar väl Nygård nu. Men ack nej ack nej. Självklart blev det vårt hus, men denna gången var det värre. Det var nu en rökövning. Så heeela källaren var fylld med rök och den tänkte ju inte direkt hålla sig där så hela huset blev tjockt med rök. I början var det rätt kul, lite mellanstadiedisco över det hela. Men när det vägrade försvinna fick vi svårt att andas och en flykt till stugorna var nödvändig.



Bilden gör ingen rättvisa, men det var svårare att se Linn än man tror.

Det är ju ändå så att jag går modedesign och det är en kreativ linje så jag har faktiskt gjort några saker, inte många, men några.



Detta är de första armvärmare jag stickat.. de är grymt sköna och för att vara nybörjare är jag riktigt nöjd!

Efter dem gjorde jag ett par till, i vitt och lila som passa perfekt till mina andra lila utomhusateraljer och de blev snäppet bättre. Nu håller jag på med ännu ett par, men de blir en pressent =)

De senaste veckorna har vi i sömnaden haft ett projekt; kjol. Och jag ska säga att jag är klar! Eller ja, knapphål ska dit och knappen ska fast SEN är den fakltiskt klar!



Det är en grön kjol med broderade äpplen, undertill är det ett helt lager tyll och ett rynkat lager.

Efter att jag nästan var klar gick jag och Linn till fotostudon för att ta lite bilder till min pressentation som jag har redovsining på.. i morgon? hmm är väl inte riktigt klar med den kan jag väl påstå MEN!! jag säger faktiskt att jag,  Mac OCH Phoyoshop inte går ihop! suck. Men det var riktigt kul att fota, eller ja jag brukar ju tycka det så det var bara att le på. Det roliga var att Linn berättade att när hon kollade i kameran kunde inte hon heller sluta le - Du har ett sånt där mormors leende, så söt! Hahah jag dog <3



Jag tycker Linn är en grym fotograf och detta var bara några av fotona! All kärlek till henne!



Detta är Linn.. för alla er som inte vet <3

Nu när jag fått tillbaka min kamera hade jag äntligen möjligheten att lägga in alla bilder mitt minneskort hållt på och oj så mycket det fanns! Det får nog bli en Facebook på dom.. MEN för att uppdatera till senaste som hände i helgen så fick jag, Linn (på bilden), Petra och Matilda en flipp och bestämde oss för att köra in till Sundsvall. Så medans jag och Linn delade på box gjorde vi oss klara.



Linn och Matilda's working on the sexy pose!



Petra agerar dj på golvet i sin egengjorda coola tröja och i simpor och grodfötter tights =)



Sen försökte jag och Linn fånga vår "sexy-look" på foto och ni ser hur bra det gick...



Linn ÄR cool.. men Fanny som sitter i bakgrunder är min IDOL! Hon är grym på ALLT.. utom att laga mat, gå av bussar och kanske öppna flaksor. Men man ska väl aldrig dömma någon?



Matilda är också grym! Hon är från Åland och världens härligaste dialekt haha. Hon har för övrigt gjort alla hålen i tröjan själv!

Det var väl lite vad vi sysslar med här uppe eller borta eller ganska nära för vissa. För alla er som bor hemma i Lund så längtar jag efter er och varje livstecken ifrån er får mig att leva lite extra. Kärlek!




Kommentarer
Postat av: Linn

haha lilla johan!

du är för gooooooo(d)!

Och så jävla dålig på sexy-pose är jag inte.MOHAHA.

okej, lägger du ut tre-års-haj-tjockisbilden måste jag tyvärr döda dig...när du sover.

PUSSSSSS :D

2009-09-28 @ 23:41:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0