Making progress

Det är fullt upp just nu. I morgon har vi jägarexamensprov och jag, Hanna och Jonte har pluggat rätt mycket, i två daar iaf. Saken är, hade böckerna varit lite mer lättillgängliga hade det kanske inte känts så jobbigt. Men med sju böcker och miljoner papper blir det lite lätt rörigt. Men nu tror jag att vio kan det mesta men har det inte fastnat tvivlar jag på att det fastar innom de närmsta tolv timmarna, tills provet. Stig har sånna förhoppningar på att vi ska klara det här så man hoppas ju lite själv också. För ja tvivlar på att jag på egen hand senare skulle betala för att få skriva. Skjutmöjligheterna för mig, i Skåne, utan mark är väl sådär stora. Men jag måste ändå erkänna att jag kan mer nu än när jag började, det märker man framför allt när man frågar andra som inte läst kursen.

Förutom det är det mycket som händer i sysalen. Sen sist har jag hunnit klart med min kjol, som visade sig vilja bli en veckad ballongkjol istället för en slät veckat kjol. Men vad gör det, nu är det klar. Sen har jag också hunnit med att lite mer på min jeansjacka och fifflat lite till på byxdressen. Nu på kvällskvisten (när jag eentligen borde sova) sitter jag och ritar.



In progress



Finito!



Min dubbelvändsydda dragkedja



Jeansjackan då, ärmarna är dock bara nålade men den börjar så smått ta form. Spetsen vid halsen stitter inte heller fast än men det är på g.



Sen är jag sjukt nöjd med hur mitt sprund och manchett tog sig, perfekt helt enkelt



Och så mina fina knappar som jag köpte i Oslo. Blir jackan som jag vill ska den bäras hela sommaren!

Och nu, inatt sitter jag ju här och ritar och blir nästan lite förvånad. det ser ju helt okej ut och det är jag som gjort det. Hoppas jag hittar tillbaka till mit ritarmood också, kan bli tufft.



Det är lite blandat, lite till kollektionen och lite bara för att ja kan

God natt!

Kommentarer
Postat av: Rob

fan va man saknar den där sysalen! :O

2010-04-28 @ 09:37:45
URL: http://ifwegetlost.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0