För fint för att sitta inne

Det är helt sagolikt bra väder ute och jag sitter fortfarande inne poch riskrerar att missa dagens få soltimmar men vad ska man göra, den är typ dagens efter och min hals skrovlar. Men mitt sunda förnuf säger mig att följa med Fanny, Petra och Tina till stationen för attb sen sitta och njuta av solen en stund. Skriver mer sen.



Det är ironiskt hur fint det är ute. För mig som skåning känns det väligt overkligt med hela snö- och isgrejen. Man kan köra bil på sjön, it's insane. Men vi satt där och njöt av solen och kände oss som riktigt pensionärer. Sen fick jag se något jag bara sett på tv innan; isfiske! Kanske låter töntig men jag kände mig riktigt turistig när jag fick se det och massa scootrar som åkte förbi, naaajs med norrland.

Under veckan som gått har vi haft isglacialen och vår klass första modevisning och det har gått så bra! Vi har fått så bra kritik så jag tror att vi alla längtar till vår stora visning den 20 maj inne i Sundsvall mer än någonsin. Till den visningen ska vi ha sytt en kollektion som vi kommer jobba på i 5 veckor, hela veckor! Lovely! Jag har lyckligtvis kommit på vilket tema min kollektion ska ha och har kommit på lite olika plagg, känns så kul. Till den visningen ska vi också ha anfdra som går i våra kläder och jag har redan flirtat in mig hos en som ska gå åt mig, heja Jessie!

Under glacialen så fick vi då lärea oss att skulptera i is och jag jobbade med petra och vi gjorde en prima ballerina!



Vår lärare var mycket, mycket nöjda med oss och vår tjej.

det har varit en intensiv vecka och efter vår andra och sista modevisning så gick hela klassen in i ett slags antiklimax och blev mer eller mindre apatiska. Vad ska nu hända? Jag har inget att sy på utan måste starta massa nya projekt och det var länge sen man stod helt utan något att fingra på, trist. Men jag tror, om ja känner mig själv rätt att det inte gör så mycket. För ikväll, äntligen, ska jag få sitta ner heelt stilla med min familj och titta på Breakfast at Tiffany's! Oh som jag längtat.

Nu ska jag hacka morötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0