Som i en dröm

Åre, det gick så fort och var så bra! Det var jag, Linn, Alicia, Frida och Petra som bestämde oss för att ta en otillåten semester i några dar till bergen för att försöka åka lite skidor. Vår bästa idé någonsin enligt mig.

Vi åkte i torsdags förmiddag och packade bilen full, proppfull. Planen var först att ta tåget, men nu i efterhand är vi nog alla glada att vi hade bilen. Frida var extra glad.



Vårt första stopp blev på Konsum.. exotiskt

Bilresan tog ungefär 2.5 timme och avnjöts med ljuvlig 90-tals musik, körsång var ett måste.


ibland får man bjuda på sig lite..

Ibland kändes vägen så himla lång, och vi letade och letade efter något som kunde liknas vid Åre. Men tyvärr hade ingen av oss sådär jättebra långsyn så vi tog till radikala metoder.

 

Vi började med att se en jättecool sccoter..! men sen blev det mest berg, tills det blev berg med lampor = ÅRE!

Mycket glada och förväntansfulla anländer vi och hämtar upp Petra som visar oss till vår lyxlägenhet.


Vår hall, som för en gång skull inte att nerstökad med jackor, brallor, pjexor ect ect..

Hallen


Vår långa korridor mellan hallen och köket

Pojkarnas (och Petras) sovrum

VÅRT sovrum, med de fantastiska gnisselsängarna. Unika för vår svit

Vårr full utrustade kök med de senaste finesserna

Och tillsist vårt stora vardagsrum med män..

Vi installerades oss snabbt och hamnade rätt snart i våra sängar och det var fullt ös medvetslös

Superhotchix.com

De flesta bilderna är hemma hos oss, eftersom varken jag, Frida eller Linn kändes oss som kungar i backen vågade vi inte riskera hälsan på våra manicker.. jag känner nog att jag haft tillräkligt med problem med min. Men trots det blev det ändå lite bilder knäppta även om det bara var på förfesterna hos oss. Men en kväll hade vi Kajsa och hennes kille Ola på besök.

Kajsa och Olabandola

Vi hade också ett annat trevligt par hos oss; Robin och Caroline. Vi hade full aktivitet och en av kvällens händelser var fånga-popcorn-med-munnen! Kajsa och Ola var väl kanske de enda som vågade vara med, men det skötte det bra.

Jag antar att Ola tycker att man ska pricka munnen och de bredvid, de var väl bara avundsjuka.

Skitkul tyckte Petra

En annan rolig lek vi hade var att krypa under bordet. Det gjorde både jag, Petra och Alicia. Spännande saker man kan finna.

Petra

Alicia

Och de som inte har något vettigare att göra drack öl.. öl i stora lass (kunde vatt roligare med glass i stora lass)

 

En konstig grej med Åre är den här mösstrenden. Petra är helt obsessed! och jag hängde på. Saken är bara att man är van att hon har det medan jag ser ut som en lite flicka som inte riktigt hittat hem.

Vad händer egentligen?

Hela skaran samlad och gör det vi gjorde bäst, ingenting... neeee

Eller?

I alla fall så hade vi mycket trevligt (jag är medvetan om att alla inte hamnade på bild, men står man inte still står man helt enkelt inte still). Vi var iaf ute och åkte skidor på dagarna, förfestade och festade på kvällarna, blev grymma på alla singstarskivorna och hade det jävligt najs!. Sista dagen/kvällen/natten var dock enligt mig överlägset bäst! Jag var kung i backen, vi åt fetaste maten på Bygget, dansade på de stora golven och träffade sköna män(iskor). Inte illa om man frågar mig.

Mitt intryck av Åre har förändrats radikalt sen förra gången jag var där. Visst flashbacks kom och gjorde sig ofrivilligt tydliga men jag var där men rätt människor och jag vill väldigt gärna göra det igen, om Petra vill ha med mig!

 

 


Kommentarer
Postat av: Linn

haha härligt att kameran skorrar sönder när jag sjunger hahahahaha

2010-02-02 @ 21:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0