Brallan

Det här med egengjorda byxor kändes helt rätt, trots bondekomentaren på Stureplan. Så nu är ett bar nya gubbbrallor i äkta gubbgrått på g. Idag har jag klippt ut alla delar, sytt klart fickor, sytt ihop oket på bakbyxan, sytt hela gylfen! (med rätt mycket hjälp av Petra och Kajsa) och fixat lite på linningen. Det känns riktigt najs, i morgon blir det veck och ja.. nått mer.

I morse vaknade jag med den värsta halsontet på länge så att fixa min kamera var inte av hög prio. Men nu har jag ställt in tid och datum OCH tagit mina första två foton, på Matilda och Petra. Najs! I morgon ska de heeeeeeeelt bedorande träden här utanför få stå modell. De är sagolika, sånt som man ser på tv helt enkelt.

Det börjar dra ihop sig för vår första modevisning och snacket är i full rull. Det är så himla kul det här med catwalk! Lite av vad jag är gjord till, känner jag ibland. Och nu har jag ju upptäckt att jag VISST kan åka till Lund, frågan är bara om de fortfarande vill ha mig. men vi får väl se, blir ju ganska meckigt med att åka fram och tillbaka och nu när vi dessutom ska iväg till Åre så vet jag inte om den alls känns lika värt. Nu är det så himla kul att sy!

På fredag bär det av till storstan och väst-tyg, underställ och någon spexig färg ska inhandlas.. usch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0