Producera mera

Det är sån känsla i syrummet när jag. Alicia, Petra, Matilda och Kajsa fyller alla borden och man hör hur mönsterpapper prasslar, symaskiner som arbetar och småmumlandet som oaktat ter sig när det blir för svårt. Helt underbart!

Igår började jag ju (eller var det dagen innan) på ett par nya brallisar. Och idag har jag kommit snäppet längre. Jag har sytt fast fikorna på framstycket, sytt vecken (fått sprätta dem och sy dem igen), trocklat ihop hela byxan och kollat passformen, ritat ut paspoalfickorna till bakstycket, provsytt (toal), lärt mig sy stickningar (på ett ok) och sen utfört ett par riktig bra fickor.



Här har jag varken sytt fast fickan eller vecken, men en aning om hur det ser ut tror jag når fram.



På bakstycket har jag ett ok som det är stickningar på och under sitter det numera paspoalfickor.

Men idag har jag hunnit med lite mer, som att tex gå till Erikshjälpen och leta efter pälsmössa (fanns inget), termobrallor (fanns inte heller och provat overaller (fanns massor). Problemet var inte att de inte passade, utan mer att det inte var så snyggt jag föreställt mig (och jag hade inte höga krav). Får väl helt enkelt inse att kanske just det otroligt praktiska plagget inte är till för mig.

De flesta förstår nog att det är ganska kallt här, och för er som inte tror på det så får ni se istället.



Så här ser det ut på morgonen när jag går till frukosten.. om än lite mörkare.



När snön lägger sig såhär på träden så blir det verkligen ett konstverk. Och drar man i en av grenarna blir det väldigt kallt i nacken (det vet Fanny)



Petra fick ut mig en kort sekund för att titta på soluppgången (eller ja vad det va), det är annars så synd för man missar allt vad som har med sol att göra när man sitter inne i sysalen. Det är inte direkt att man hinner sitta och njuta av utsikten, hela tiden.



Men ibland så



Det är helt otroligt här.

Men för att inte helt förundras över det norrlänska landskapet så hittade jag lite bilder hemifrån en vinter och så var det misnann också mycket snö.



Bildkvalitén är väl inget vidare men i den högen är det väl två meter snö.



Och som skåning kan man helt enkelt inte låta den vara ifred.



Så där satt jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0