12 x Sundsvall

Utställningen närmar sig och alla är mitt upp i förberedelserna. Idag har jag ägnat hela mig själv till att ringa runt och flirta till mig en gammaldags kamera (tack Fotomuseet i Sundsvall), ringa runt till de vi skickat pressinbjudningar, skrivit en otroligt töntig bildförklaring/koppling, skrivit mitt namn på ett papper och fixat visitkort. Men det känns ganska bra, det enda som egentligen stör mig nu är hostan som jag haft i två veckor som sakta men säkert kväver mig, men jag vill inte till vårdcentralen!
Till vår utställning har Fanny och Petra gjort en riktigt snygg affisch!
Eftersom affischen är vit så ser man inte riktigt kanterna men jag tror ni fattar grejen, ser ni mig?

Till det hela ska vi få var sin plats där vi får ställa ut vad vi nu önskar. Det enda kravet är att det ska finnas en bild som är tagen i Sundsvall och att det ska finnas en koppling till verk och bild. Min bild är på ett par gamla svarta kameror i ett svart-vitt fotografi som faktiskt Linn tagit, thank you daarling. Mina verk är mina svarta byxor och min svarta väst, mycket färg där. Jag tänkte mig att jag ska hänga upp plaggen i taken och forma dom så att det ser ut som de springer, kläder utan kropp. Intill det här ska det på ett svart podie stå en gammal kamera, som om det fotograferade. I mitt huvud ser det bra ut. Texten jag ska ha till lyder följande:

Momentum

 

en sekund, en bild

 

svart och vitt som ugör basen

 

det som fastnar är det som som syns

 

vad ser du?

I årtionden har kameran fungerat som ett hjälpmedel för oss att minnas och inte glömma

 

I årtionden har har de funnits För oss att samla och lagra

Museum blir vårt naturliga rum för gamla ting

 

Foton och kameror samlas för att finnas och för att visa det som en gång hänt.

 

Förhoppningsvis förstår någon kopplingen. Lite tråkigt för er som är långt borta och inte kan tar er till metropolen Sundsvall men jag lovar att det kommer bilder.
Mitt visitkort var ju också ett litet projekt eftersom det var svårt att hitta rätt format men tillslut fick det bli något i stil med det här
Enkel men ändå, jag är nöjd

Kommentarer
Postat av: jeanette

Skitsnyggt visitkort!!! Kan du inte designa ett till mig med?

2010-03-02 @ 08:03:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0