Slutet på den första veckan

Denna veckan har jag varit så grymt effektiv på att träna! Jag har varit skadad och sjukt i 3 månader nu men denna veckan, men start i söndags har jag tagit igen.

Söndag - Första springturen, gick väl rätt trögt (5 km)
Måndag - Springtur, gick också ganska trögt (13 km)
Onsdag - Boxpass med Maja, mycket klenare än förrut
Fredag - Springtur, gick jättebra och det kändes så lätt (13 km)
Lördag - Gym i 2 h, härligt men tog inte i tillräkligt
Söndag - Springtur som blev iställer ptomenad (13 km)

Det var så kul för när jag sprang så mötte jag en söt gammal gubbe som kom gående men snabba steg och såg sådär härligt gammal ut och jag tänkte att så vill jag bli pigg och rask. Han tittade och log mot mig och sa - det där är bra för hälsan! Och det kändes så himla bra, det är ju inte bara för stunden man tränar. jag vill bli gammal och kunna leva då också.

Det kanske inte är så mycket för en vältränad människa men jag känner mig ändå ganska stolt och jävligt pepp! Nu är frågan om jag ska gå på Partygympan ikväll (passet heter så av någon konstig anledning). Men jag kände när jag sprang idag att det spännde i mitt smalbe, så som det gör innan man får benhinneinflamation så jag vet inte riktigt om jag vågar. Tänker att jag ska ska vila tills i morgon. Det är lite konstigt när man börjat träna, kroppen vill bara ha mer och mer, tills det tar stop och man blir sjuk eller skadar sig. Hoppas att det håller i sig nu bara!

Annat om idag är att den igen blivit kallare, men + 2° är det i alla fall. Jag vet inte riktigt om jag ska ta mig i kragen och gå ner till sysalen, jag vill mest söka jobb hela tiden. Kan inte räkna hur många mail jag skickat, antingen är jag ambitiös eller sjukt orutinerad eftersom ingen hör av sig. Suck. men det som var riktigt irriterande är att min lampa gick idag! Och när jag skulle ge mig på att vara lite teknisk får jag inte av kupan frånväggen, ah det kommer bli så jobbigt. Får väl fråga vår inte så superpositiva vaktmästare i morgon om han kan bända loss den.

Idag har Maja gjort jättegoda knäckebröd! Oh de var grymma! Och det verkade inte alls svåra att göra så, när man har ett välfungerande kök ska jag också göra det. Jag längtar så! mycket efter att bo, på riktigt! Därför känns det kul att gå på visning i Oslo. det är dock bara ett rum i ett kollektiv men det är ju alltid något. dessutom såg det riktigt fint ut.

Nu ska jag ta tag i mig själv och i alla fall städa rummet!

Kommentarer
Postat av: Maja

i can hear you...

2010-03-21 @ 15:56:57
URL: http://majalinnea.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0