Tajt planering

Det är lite mycket att göra just nu, men ändå sätter jag mig här. Jag har precis varit på mitt första boxpass på den här terminen och det känns skönt! Tack till Maja som finns där som ständig peppare när man behöver det, så här i början. Förutom det så är det i skolan massa att göra. Jag har gjort klart projektet vi fick av Håkki i tisdags och blev faktiskt förvånandsvärt nöjd. Det skulle vara något man kunde förändra utseendet på med enkla medel så jag designade en tröja med långa, flärpar typ.



Enkel frammifrån



Som man även kan ha så tjusigt på huvudet



Eller knyta lite fint baktill




Sen för att piffa upp den lite, eller att få den passa bättre in till min kollektion fick det bli lite blommor. Ännu i en ny konstruktion



Som sagt, ganska nöjd för att göras på två dagar


Annars håller jag ju på med min kappa och den börjr ta form. Det som är lite klurigt nu är hur ärmarna ska sitta vill att det ska bli perfekt. Dessutom kan jag inte sprätta i mitt typ för det går sönder, illa illa. Men det är på g. i morgon ska jag fixa fodret så jag kan bli klar någon gång. Vill så gärna ha med den i påsk!



Den är lite stor fortfarande, kommer bli mycket smalare i midjan. Men omkretsen på "kjolen" är 180 cm



Det mesta kommer antagligen tas in från ryggen där det också kommer sitta en slafe med två knappar


Det är jättekul att kunna se hur den ska se ut, nu vill jag bara ha den klar! Men mer jag borde göra är att fixa allt inför Norge. Nu vet jag att stefan kommer och möter mig, så det känns ju tryggt. Men jag är ändå lite nervös. Tänk så är det så att ingen vill ha mig, vad fan gör jag då? Min mardröm är att flytta tillbaka till Lund, tyvärr. Något som slog mig, konstigt att det inte gjort det tidigare, är att jag kanske ändå vill plugga på DI. Men inte till skådespelerska utan till teaterregissör eller teaterköstymör. Mycket lustigt att det inte slog mig förrän igår. Så nu känns det lite bättre, jag vill inte söka än utan måste få leva liten men sen, sen ska jag minsann in!

Nu minsan ska jag grubbla på varför Sj ringde mig och sen ska jag krypa till sängs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0