Oväntat blöt

från supermyset igår till vattenkriget idag, det hela inspirerades av att Majas vita t-shirt blev blöt av regnet. Minnen av amerikanska weet t-shirts contest dök upp i huvudet på mig. Helt plöstligt när jag och Petra sitter i sysalen hör jag ylande utanför fönstret. Där står Linn och Fanny som två små uttråkade barn. Lyckligvis står det en vattenflaska i närheten och jag bjöd Fanny på en dusch. Kanske inte helt uppskattat från hennes sida. Dagen går vidare, jag jobbar flitigt på min jeansjacka men ska ändå ta och gå upp till Västgård. Jag hämtar min tvätt, går mot min dörr men möter hinder när jag drar i handtaget, det var något konstigt med den.. och ett tu tre så ramlar en hink med vatten ner. Tur för min del så hamnade den på andra sidan dörren. Aha! Krig! - tänkte jag och Petra. Jag fyller hinken med vatten smyger in i allrummet och duschar hela befolkningen, ej med vilje. Hade inte riktigt fått in tekniken så tyvärr fick Jessica, Linn, Ali och Dappe det mesta på sig när offret var Fanny. En aning skamsen, adrenalinisk och rädd sprang jag och Putte till sysalen. Och där var allt i sin orning. Jag hinner bli klar med min jeansjacka!!!! och Putte och jag ska sova. Vad är det då inte jag möter utanför min dörr? En hel armé av saker står framför, så när jag insett krigsförklaringen får även en uppläxning och där var det roliga över. Får väl se om jag blir straffad nått mer, men nu tycker inte jag det är kul.

God natt

Kommentarer
Postat av: okänd västgårdare i rum 7

då slutar vi då. det skulle ju bara vara på skoj.

vi blev dyngsura igår så då var vi på g men idag känns det hela lite tråkigt. fick du mitt hjärta? :)

2010-05-15 @ 13:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0